Sekumpulan anak muda iaitu ahli kumpulan muzik Korea iaitu BTS dan labelnya Big Hit Entertainment bersama-sama menyediakan kempen LOVE MYSELF, bermula awal tahun 2017. Unicef telah bekerjasama bersama ahli kumpulan muzik ini bagi memberikan mesej mereka melalui kempen, falsafah dan kepimpinan, berdasarkan skala, organisasi dan pengalaman yang tepat. Itulah bagaimana Jawatankuasa Korea untuk UNICEF menjadi rakan kongsi yang ideal kerana dedikasi mereka untuk memperbaiki hak asasi manusia dan kehidupan kanak-kanak dan remaja sejak tujuh dekad yang lalu sebagai salah satu pertubuhan bukan keuntungan antarabangsa terbesar.
Jawatankuasa Korea untuk UNICEF menyambut baik cadangan ahli kumpulan muzik BTS dengan sepenuh hati. Para ahli menyatakan kesanggupan mereka untuk menjadi artis pertama di Korea untuk mengumpul dana sebagai sebahagian daripada dana sosial untuk kempen global dan untuk mendermakan sebahagian pendapatan mereka dari jualan album dan 100% dari semua keuntungan dari penjualan barangan kepada banyak program sosial - termasuk pencegahan keganasan terhadap kanak-kanak dan remaja serta program sokongan untuk korban keganasan.
Oleh itu, enam bulan telah berlalu sejak BTS, Big Hit Entertainment dan Jawatankuasa Korea untuk UNICEF mula bersiap untuk melancarkan kempen global bersama, berdasarkan perjanjian perniagaan pelbagai hala untuk perkongsian strategik untuk mengumpulkan wang untuk dana khusus dan mempromosikan #HentikanKeganasan.
#HentikanKeganasan adalah projek kempen global yang sedang dipentaskan di seluruh dunia. Ia bertujuan untuk melindungi kanak-kanak dan remaja dari keganasan dan menggalakkan langkah-langkah pencegahan. Matlamat ini mempunyai asas yang sama dengan nilai yang boleh disumbangkan kepada masyarakat di seluruh dunia melalui kuasa belia yang mampu mempengaruhi seseorang dalam melakukan kebaikan.
No comments:
Post a Comment